Een drie-eenheid "BGT-BOR-Meldingen"

Wat is er logischer om, als je al jouw objecten in de openbare buitenruimte uniform hebt vastgelegd op een kaart (lees BGT), deze te gaan beheren (BOR) op basis van dezelfde uniforme gegevens? Open deur, nietwaar? Maar waarom zou je, als er burgers melding maken van onvolkomenheden, of jouw kantonniers buiten aan het schouwen zijn, ineens een niet op de BGT en/of BOR gebaseerd systeem hanteren? Klinkt niet logisch, toch? Maar toch zijn er nog veel gemeenten, waterschappen en provincies die nog geen gebruik maken van de mogelijkheden die integratie van deze "drie-eenheid" biedt.

Binnen iASSET is het mogelijk om op een centrale manier de meldingen openbare ruimte te registreren. Als gebruiker kan je helemaal zelf per thema (o.a. Verhardingen, Verlichting, Meubilair) je meldingen en storingsregistratieformulieren opbouwen. Deze meldingen worden opgeslagen en aan assets (objecten) gekoppeld. Storingen kunnen als "generieke storingen" worden opgeslagen (bijvoorbeeld: wild op de weg) of als "objectspecifieke storingen" (bijvoorbeeld: lamp brand niet). Verschillende systemen kunnen zowel aan de voorkant als aan de achterkant aan iASSET gekoppeld worden. Zo komen de Verbeterdebuurt meldingen in iASSET terecht en kunnen meldingen vanaf de website van de gemeente rechtstreeks naar iASSET worden doorgezet.

Een andere manier van melden is onze unieke Schouw App. Met deze app kan een inspecteur, schouwer of kantonnier rechtstreeks meldingen in het systeem maken. Het systeem herkent de verschillende soorten meldingen en koppelt deze aan de objecten. Ook registreert de app de gereden of gelopen route. Hiermee is gelijk een stuk aansprakelijkheid afgedekt doordat exact aangetoond kan worden wie, wanneer geschouwd heeft. Nog handiger is dat kantonniers in elkaars meldingen kunnen kijken en deze ook kunnen opvolgen. Zo kan je een melding eenvoudig doorzetten naar een collega of aannemer. Uiteraard kunnen, naar keuze, allerlei mails gekoppeld worden, bijvoorbeeld; een mailtje naar de leidingevende, indien er een urgente melding gemaakt wordt.

Als je het gevoel hebt dat een object wel heel veel meldingen/storingen veroorzaakt kun je dat eenvoudig binnen iASSET analyseren. Vervolgens zou je kunnen overwegen om het onderhoud te intensiveren en daarmee het aantal storingen te verkleinen. Waardoor je geld bespaart.

Door integratie van BGT - BOR en Meldingen heb je als beheerder een krachtig instrument in handen. Een goed beheersysteem biedt je deze mogelijkheden!

iASSET beheer eenvoudig gemaakt .... Leuker kunnen we het WEL maken, en makkelijker OOK!

Heb je onze promotiefilm al gezien?: http://vimeo.com/106472086
Voor demo, prijslijst en gebruiksvoorwaarden: www.iasset.nl
Word lid van onze LinkedIn groep: http://tinyurl.com/iASSETonLinkedIn

Deel dit nieuws item:
zzzzzz
Een drie-eenheid "BGT-BOR-Meldingen"